Mỹ - Trung tiếp tục đàm phán trực tiếp vào tuần tới

(VOH) - Theo các báo cáo truyền thông cho biết, các quan chức Mỹ có kế hoạch tới Trung Quốc vào tuần tới để nối lại các cuộc đối thoại trực tiếp nhằm chấm dứt một cuộc chiến thương mại giữa họ.

Một thỏa thuận ngừng áp thuế mới được ký kết tại một cuộc họp G20 vào tháng 12 đã mở lối cho các cuộc đàm phán, nhưng đôi khi các cuộc đàm phán đã trở nên khó khăn mặc dù tổng thống Trump đã liên tục trấn an.

Mỹ - Trung tiếp tục đàm phán trực tiếp vào tuần tới

Các quan chức Mỹ có kế hoạch tới Trung Quốc vào tuần tới để nối lại các cuộc đối thoại trực tiếp nhằm chấm dứt một cuộc chiến thương mại giữa họ.

Tờ Wall Street dẫn lời một quan chức giấu tên cho biết, đại diện Thương mại Hoa Kỳ Robert Lighthizer và Bộ trưởng Tài chính Steven Mnuchin dự định bay tới Bắc Kinh vào tuần tới để gặp Phó Chủ tịch Trung Quốc Liu He.

Họ cũng nói rằng, một phái đoàn Trung Quốc do ông Liu dẫn đầu dự kiến ​​sẽ tiếp tục đàm phán tại Washington vào tuần sau, với mục đích đạt được một thỏa thuận vào cuối tháng Tư.

 

Trade war: US-China to resume face-to-face talks next week

US officials plan to travel to China next week to resume face-to-face talks aimed at ending a trade war between them, media reports said.

The US and China have imposed tariffs on billions of dollars' worth of one another's goods over the past year.

A truce at a G20 meeting in December made way for talks, but negotiations have at times been rocky.

Despite that US President Donald Trump has cast talks in a positive light, saying they are going "very well".

US Trade Representative Robert Lighthizer and Treasury Secretary Steven Mnuchin plan to fly to Beijing next week to meet with Chinese Vice President Liu He, The Wall Street Journal reported, citing unnamed Trump administration officials.

It also said that a Chinese delegation led by Mr Liu is expected to continue talks in Washington the week after, with the aim of closing a deal by late April.