Cả hai công ty sẽ cùng hợp tác trên các dự án công nghệ như dữ liệu lớn và trí tuệ nhân tạo. Trong khi đó, Grab sẽ sử dụng một số sản phẩm của Microsoft như dịch vụ điện toán đám mây Azure.
Microsoft và Grab từ chối tiết lộ số tiền đầu tư chiến lược.
Tài xế xe Grab đón khách tại Jakarta, Indonesia.
Ông Ming Maa - Giám đốc của Grab chia sẻ rằng, Grab sẽ sử dụng số tiền đầu tư từ Microsoft để cải thiện sự an toàn và trải nghiệm cho người dùng.
Grab cho biết, công ty sẽ làm việc với Microsoft trong việc phát triển các phương pháp xác minh hành khách và tài xế mới bằng cách sử dụng công nghệ nhận dạng khuôn mặt tích hợp với trí tuệ nhân tạo có khả năng cải thiện an toàn và bảo mật cho người sử dụng.
Công ty này cũng cho biết sẽ sử dụng các dịch vụ của Microsoft như: phân tích dữ liệu, phát hiện gian lận, nghiên cứu máy móc, thị giác máy tính và các dịch vụ để cá nhân hóa trải nghiệm của người dùng. Hành khách cũng có thể đặt chuyến đi thông qua ứng dụng Microsoft Outlook.
Microsoft is investing in ride-hailing firm Grab
(CNBC) Tech giant Microsoft said late Monday that it will invest an undisclosed sum into Singapore-based ride-hailing company Grab, as part of a strategic partnership.
The two companies will also collaborate on technology projects in areas such as big data and artificial intelligence, while Grab will now use a number of Microsoft products, including the Azure cloud computing service, according to a joint statement.
Microsoft and Grab declined to disclose the amount of the strategic investment. A Tuesday report from the Financial Times cited a source saying that the sum was about $200 million, but both companies denied that figure.
Grab President Ming Maa explained that Grab will use the investment from Microsoft to improve user safety and experience.
As part of the deal, the Southeast Asian company said it will work with the tech giant to develop new ways of verifying passengers and drivers using facial recognition technology with built-in artificial intelligence that could potentially improve safety and security for users.
Grab plans to use Microsoft's data analytics, fraud detection, machine learning and computer vision technologies and services to personalize the user experience. Passengers will also be able to book rides directly through the Microsoft Outlook application, the companies said.